Author Topic: Korrupte storbanker  (Read 3462 times)

anders

• Administrator
  • Hero Member
    • View Profile
Korrupte storbanker
« on: February 28, 2015, 10:14:41 am »
http://www.rollingstone.com/politics/news/everything-is-rigged-the-biggest-financial-scandal-yet-20130425?page=4

Det siges at magt korrumperer, og total magt korrumperer totalt.
Det gælder storbanker, som ifølge denne artikel er totalt korrupte.

anders

• Administrator
  • Hero Member
    • View Profile
Re: Korrupte storbanker
« Reply #1 on: February 01, 2016, 12:29:30 am »
Til familie, venner og bekendte

I tirsdags den 26.1.16 holdt den tidligere internationale Investment Banker - nu whistleblower - Mads Palsvig et foredrag om det internationale bank- og penge-system, ikke mindst de såkaldte nationalbanker eller centralbanker.

Selvom han er uddannet bankmand og har arbejdet i en lang række store banker i forskellige lande igennem ca. 30 år, så var det først sidste år at det for alvor gik op for ham at de såkaldte "nationalbanker", inklusive "Danmarks Nationalbank" og den amerikanske "The Federal Reserve", i virkeligheden er privatejede! Hvilket vil sige at det i realiteten er privatpersoner som skaber pengene og derefter udlåner dem, f.eks. til staten, som så skal betale renter af dem til de pågældende privatpersoner! På den måde er de fleste lande, inklusiv Danmark, i realiteten gældsslaver i lommen på en lillebitte stenrig gruppe af bankejere!

Dette er reelt verdenshistoriens største og mest destruktive svindel og bedrag!

Der ville formentlig stort set ikke eksistere krige, hvis ikke denne lille bitte gruppe af stenrige bankejere brugte enorme ressourcer og uendelige mængder af vold og kyniske løgne, bedrag og manipulation på at fremprovokere krige, fordi det øger deres magt over os andre!

Jeg tror at foredraget i tirsdags var første gange han turde stille sig op og forsøge at forklare den omfattende historie. Det tog godt 2 timer, selvom man vel egentlig må betegne foredraget som en slags resume af det omfattende emne. Selve foredraget starter 15 min. inde i videoen, efter en introduktion af Frank B. Rasmussen fra Open Mind Conference, som stod bag arrangementet sammen med GaiaTV.dk.

Der findes også nogle korte videoklip med ham på hans website www.vorespenge.com (ikke .dk!)
Det eneste klip jeg ikke lige kunne finde på hans website var En Investment banker taler ud: Trailer-2.

Under foredraget henviser han til en litteraturliste han har lavet. Den er endnu ikke lagt ud på hans website, men han har sendt mig et eksemplar, som jeg har vedhæftet til dette mail.

David Icke, forfatter og tidligere journalist, sagde og skrev stort set de samme ting for 20 år siden (f.eks. i bogen "... and the truth shall set you free", 1996). Men Mads Palsvig er jo insider i og med at han selv er bankmand og personligt har mødt mange af de nuværende og tidligere centralbankchefer, og har stillet dem skarpe og kritiske spørgsmål, som de behændigt forsøgte at sno sig udenom at forholde sig reelt til...!

Kort introduktion til foredraget:
> "EN INVESTMENT BANKER TALER UD: PRAKTISKE ERFARINGER MED PENGEPOLITIK OG PENGESYSTEMET" V. MADS PALSVIG
>
> Gennem sit job som Investment Banker har han fået indsigt i, hvordan pengesystemet fungerer i praksis, og hvilke overvejelser der ligger til grund for nogle af de helt store beslutninger i den finansielle sektor.
>
> Kom og hør en spændende fortælling om mærkværdige finansielle og globale beslutninger, myten "Booms og Busts" og en analyse af, hvorfor der mere end nogensinde før er brug for fundamentale reformer af pengesystemet for at sikre et transparent demokrati og en stabil økonomi i fremtiden.

Foredraget blev også annonceret som begivenhed på facebook i form af nedenstående tekst.

KH
Henrik Rosenø