Author Topic: En demo af en OU transformer  (Read 45005 times)

anders

• Administrator
  • Hero Member
    • View Profile
Re: En demo af en OU transformer
« Reply #15 on: August 11, 2014, 08:58:24 am »
https://www.youtube.com/watch?v=5yT1B7ivgEg

Tjah, her har Juan Ruiz Salamanca bygget en 500 Watt maskine efter nogenlunde samme princip.
Mit spanske er for rustent til at jeg kan følge med i forklaringen.
Det ser ud som han bruger en 555 oscillator og en 4013 IC og en nogenlunde almindelig transformator.
Hvis vi kunne nå derhen, så ville det være fint....

/Anders

anders

• Administrator
  • Hero Member
    • View Profile
« Reply #16 on: August 11, 2014, 09:00:33 am »
Er der for øvrigt nogen her, der kan spansk?

/Anders

esben

• DIFØT medlemmer
  • Newbie
  • *
    • View Profile
« Reply #17 on: August 11, 2014, 12:09:16 pm »
Hvad skulle det være? Må jeg byde på en COP 1,04 - 1,10 - 1,16 - 1,19 - 1,37 - 3,72 - 4,51 eller hvad med en fasevinkel over 90 grader! Forsøgene kan ses på vedhæftede pdf. En fasevinkel på over 90 grader kunne opnås med en R-load på 1 ohm. Fasevinklen kunne beregnes til 90,1 - 90,2 grader, og normalt ville jeg have smidt resultatet i papirkurven, hvis ikke lige W.A. havde vist det samme på videoen. Effekten skal nok tolkes som en form for reflektion, hvor noget af energien bliver kastet tilbage til primærsiden.
Konklusion: En COP>1 kan lade sig gøre.

Venligst Esben

lars2

• DIFØT medlemmer
  • Newbie
  • *
    • View Profile
« Reply #18 on: August 11, 2014, 01:04:00 pm »
I den spanske kuffert er der et 12 volt batteri i øverste venstre hjørne, pakket ind i sort tape.
Han siger det selv. Så hans box er bare en converter fra 12 volt til 220 volt AC.

Ole Nielsen

• Jr. Member
  • **
    • View Profile
« Reply #19 on: August 11, 2014, 01:23:45 pm »
Hej Esben

Det ser meget lovende ud. Hvis det er kritisk med belastningen kan der benyttes en konverter på denne til at holde på impedanstilpasningen. Jeg mener det er Delamorto og Akula0083 m.fl. der switcher på både indgangssiden og på udgangssiden.

Jeg er gået i gang med at konstruere en transformator til afprøvning af UDT'en.

Ole

anders

• Administrator
  • Hero Member
    • View Profile
« Reply #20 on: August 12, 2014, 09:29:59 am »
>
Så hans box er bare en converter fra 12 volt til 220 volt AC.
<
Det er vist ønsketænkning. Et batteri er vel nødvendigt for at få processen i gang. En almindelig bil har også et startbatteri, uden at bilen derfor bare er en converter fra 12 Volt til km/h.

Men hvis du forstår spansk, kan du måske lave et transcript af videoen?

/Anders

lars2

• DIFØT medlemmer
  • Newbie
  • *
    • View Profile
« Reply #21 on: August 12, 2014, 09:56:18 am »
Spanske video.
Se: Video 5:50 han siger batterio og peger.
https://www.youtube.com/watch?v=5yT1B7ivgEg
Se diagram her:   
https://onedrive.live.com/?cid=306a0f7a9fe6c6ab&id=306A0F7A9FE6C6AB%21123&ithint=folder,.JPG&authkey=!ACHPIwxcE-f1Pmo#cid=306A0F7A9FE6C6AB&id=306A0F7A9FE6C6AB%21177&v=3&authkey=%21ACHPIwxcE-f1Pmo
Se ud som en almindelig occilator med transistor MJ3001 udgang, der forsyner trafo 2x 9 volt primær og 220v sekundær. Tilført 12 volt DC.
Kan man ikke indsætte billeder i dette forum ?????

anders

• Administrator
  • Hero Member
    • View Profile
« Reply #22 on: August 12, 2014, 10:23:11 am »
Man kan attache billeder i form af filer.

Det ligner ganske rigtigt en almindelig oscillator der forsyner en almindelig transformator, men jeg tror at en oversættelse af det spanske vil vise noget andet.
men det nytter ikke meget at gætte på hvad der bliver sagt.

/Anders

anders

• Administrator
  • Hero Member
    • View Profile
Kobbertråden
« Reply #23 on: August 12, 2014, 10:25:31 am »
Der er brugt ca 52 m #20 kobbertråd til demoforsøget, svarende til 0.8 mm kobbertråd, eller ca 240 gram. Hvis man køber 1 kg 0.8 mm kobbertråd, så har man nok til forsøget.

/Anders

Ole Nielsen

• Jr. Member
  • **
    • View Profile
« Reply #24 on: August 12, 2014, 01:10:09 pm »
Der er ingen af Juan Ruiz Salamancas diagrammer der viser noget der går retur fra udgangen:
https://www.youtube.com/redirect?q=https%3A%2F%2Fonedrive.live.com%2Fredir%3Fresid%3D306A0F7A9FE6C6AB!123%26authkey%3D!ACHPIwxcE-f1Pmo%26ithint%3Dfolder%252c.JPG&redir_token=STo11WBy_lM8uxj2vxg62sj1t2F8MTQwNzkyNTYzMUAxNDA3ODM5MjMx

Jeg kan heller ikke finde nogen af kommentarerne under videoen der påstår at det har noget med fri energi at gøre. Det ligner mere en ret simpel inverter eller vekselretter med indbygget batteri, i stedet for et eksternt batteri som er mere almindeligt, med mindre man taler om en UPS (Uninterruptible power supply) hvor batteriet godt kan være indbygget i kabinettet.

/Ole

anders

• Administrator
  • Hero Member
    • View Profile
« Reply #25 on: August 12, 2014, 01:30:27 pm »
Denne diskussion har taget en besyndelig drejning.
Ole gav Juan Ruiz Salamancas inverter som et eksempel på fri energi i post #14.
Juan Ruiz Salamanca omtaler den selv som en fri energi maskine i nogle af sine you tube kommentarer.
Nu siger Ole han ikke kan se inverteren har noget med fri energi at gøre.

Måske vi skulle droppe disse udenoms diskussioner om Juan Ruiz Salamancas inverter, og prøve at holde os lidt til sagen, nemlig nemlig William Aleks demonstration.

anders

• Administrator
  • Hero Member
    • View Profile
« Reply #26 on: August 12, 2014, 05:02:03 pm »
Hvad skulle det være? Må jeg byde på en COP 1,04 - 1,10 - 1,16 - 1,19 - 1,37 - 3,72 - 4,51 eller hvad med en fasevinkel over 90 grader!
Konklusion: En COP>1 kan lade sig gøre.

Venligst Esben

Fantastisk. Tak til Esben.
Det er da noget af et gennembrud!
Nu står vejen åben for at lave en lidt større maskine, der leverer lidt større output...
« Last Edit: August 12, 2014, 10:59:06 pm by anders »

anders

• Administrator
  • Hero Member
    • View Profile
« Reply #27 on: August 12, 2014, 05:12:45 pm »
Man kan sige at Esbens målinger ikke bare bekræfter William Aleks transformer men også Paul Raymond Jensen's UDT, og dermed vel også  Salamancas inverter.
Jeg har hørt om et antal tilfælde hvor ingeniørfirmaer lavede denne type apparater. Det skulle være ret nemt at lave dem i størrelsesorden 500 Watt-1 kW altså nogenlunde som Salamancas inverter.
Imidlertid sker der normalt det at man får besøg af nogle mennesker, der synes at man overtræder deres spilleregler.
Så jeg ville ikke blive overrasket, hvis vi nu fik besøg, og fik besked på at indstille vores eksperimenter.

/Anders

Ole Nielsen

• Jr. Member
  • **
    • View Profile
« Reply #28 on: August 13, 2014, 01:20:21 am »
Hej Anders

Denne diskussion har taget en besyndelig drejning.
Ole gav Juan Ruiz Salamancas inverter som et eksempel på fri energi i post #14.
Juan Ruiz Salamanca omtaler den selv som en fri energi maskine i nogle af sine you tube kommentarer.
Nu siger Ole han ikke kan se inverteren har noget med fri energi at gøre.

Jeg lagde ikke mærke til at det var Juan Ruiz Salamanca i dokumentet. Hvis han benytter UDT'en kan det godt være at han laver fri energi selvom han ikke viser en tilbagekobling fra udgangen i sine diagrammer. Det er selve transformatoren der er interessant. Da luftspaltens størrelse er kritisk ifølge Paul Raymond Jensen (han brugte flere timer med en fil) laver jeg en transformator med en variabel luftspalte.

Sekundærviklingerne placeres på en ring uden luftspalte. Viklingerne placeres overfor hinanden på de to sideben. Primærviklingen laves på en separat kerne der passer ind mod sekundær ringen. Denne kerne kan med fordel være en C formet kerne der passer i højde med sekundærkernen. De to ender på C-kernen placeres ind mod sekundærkernen på de vandrette segmenter midt mellem sekundær viklingerne. På den måde kan luftspalten reguleres ved at lægge passende afstandsstykker mellem de to kerner. Dette er en lettere måde til at lave forsøget. Til masseproduktion skal man selvfølgelig lave den rigtige magnetkerne med den korrekte luftspalte på et af benene.

Imidlertid sker der normalt det at man får besøg af nogle mennesker, der synes at man overtræder deres spilleregler.
Så jeg ville ikke blive overrasket, hvis vi nu fik besøg, og fik besked på at indstille vores eksperimenter.

Disse personer siges at være ekstremt lyssky. Hvis man laver et open source projekt vil de højest sandsynligt holde sig på afstand, enten for ikke at blive røbet overfor myndighederne eller for ikke at få befolkningens vrede mod sig. Kik blot på dem der offentliggør deres projekter og bliver fulgt af mange, de slipper åbenbart fint af sted med det. Det kunne tyde på at de lyssky typer godt selv ved at de er kriminelle og ikke vil eksponere sig selv offentligt. Opfindere der normalt er meget hemmelighedsfulde har risiko for at blive forfulgte, da hemmelighedskræmmeri gør dem sårbare.

/Ole

anders

• Administrator
  • Hero Member
    • View Profile
« Reply #29 on: August 13, 2014, 07:53:26 am »
Sekundærviklingerne placeres på en ring uden luftspalte. Viklingerne placeres overfor hinanden på de to sideben. Primærviklingen laves på en separat kerne der passer ind mod sekundær ringen. Denne kerne kan med fordel være en C formet kerne der passer i højde med sekundærkernen. De to ender på C-kernen placeres ind mod sekundærkernen på de vandrette segmenter midt mellem sekundær viklingerne. På den måde kan luftspalten reguleres ved at lægge passende afstandsstykker mellem de to kerner. Dette er en lettere måde til at lave forsøget.

Glimrende forsøgsopstilling!

/Anders