Author Topic: FL380  (Read 13034 times)

anders

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1.685
    • View Profile
FL380
« on: March 24, 2015, 05:35:05 pm »
I dag styrtede FL380 Germanwings fra Barcelona til Düsseldorf ned i bjergområdet Le Massif des Trois Eveches kl 10:31. Vejret var perfekt og roligt, flyvemaskinen havde nyligt fået et hovedeftersyn, piloten var meget erfaren, og flyet havde fløjet ca 4 minutter i sin normale flyvehøjde, ca 38.000 fod. Flyet fløj formentligt på automatpilot. Kl 10:31 indtrådte så noget unormalt, flyet afveg fra sin normale kurs, og reducerede højden uden tilladelse.  Et vidne i bjergbyen så det flyve meget meget lavt. Det styrtede snart efter ned på en bjergside i 1500-2000 meters højde, hvor flyet blev delt i 12 store stykker og utallige mindre stykker. Piloterne udsendte intet nødsignal, det var de ansvarlige flyveledere for området Alpes Maritimes, som slog alarm da flyet nåede en højde på ca 5000 fod, dvs et godt stykke under bjergtoppene i området.
Flyet er et af de sikreste i verden. Så flystyrtet er temmeligt mystisk. Den franske regering har startet en meget stor efterforskning og indsat 10 militærfly, 300 soldater og 300 redningsfolk. Retsvæsenet i Marseille er blevet bedt om at starte en politi-efterforskning.
MH17 og MH370 var vist Boeing maskiner, som kunne fjernstyres fra jorden, men dette var en Airbus A320, som ikke burde have installeret software, så den kunne styres fra jorden.
Nu har vi haft en række flystyrt, hvor myndighederne løj kraftigt om årsager og fakta, MH17 og MH370 er de seneste eksempler. Spørgsmålet er nu om dette er et mere naturligt flystyrt.
Mystik....
MH370 ændrede kurs og reducerede højde, så det kom under radaren, zigzaggede mellem bjergtoppe, hvorefter det lykkedes flyet at forsvinde.

10:30 Flylederne har radiokontakt med flyet. Alt er normalt.
10:31 Flyet ændrer kurs og reducerer også højde uden tilladelse(med kontrolleret hastighed, ikke som under et styrt). Flylederne kalder flyet gentagne gange over radioen uden at få svar. En jetjager sendes øjeblikkeligt i luften (for om nødvendigt at skyde flyet ned). En kamphelikopter sendes også straks i luften.
10:35 Flylederne slår stor-alarm, hvilket af journalister misforståes som et nødsignal fra flyet, der opretholder radiotavshed.
10:43 flyet flyver nu meget lavt (men nogenlunde vandret) og forsvinder under radaren.
10:49 en politihelikopter letter fra Digne-les-Bains
11:10 politihelikopteren finder vraget
15:42 pressen får besked om at vraget er fundet
16:17 12 helikoptere svæver over vraget
17:00 der indsættes 300 soldater og 300 redningsfolk
17:21 meldes at den første af de to sorte bokse er fundet.
17:31 Soldater har afspærret hele bjergområdet, og tilsyneladende spærret de nærliggende landeveje D467, D900, D657.  Det ser ud som om landsbyen Le Vernet er isoleret.
17:42 melder en talsmand for det hvide hus i Washington, Bernadette Meehan, at der på nuværende tidspunkt ikke er sikre beviser for terrorisme.
17:44 Indenrigsministeren melder at den sorte boks vil blive haste-undersøgt indenfor få timer. Den vil blive fløjet til Bureau d'Enquêtes et d'Analyses. Han bekræfter at man har afspærret vrag-området.
21:27 helikopterflyvningerne er indstillet for natten. 5 soldater bivuakerer på bjergsiden for at bevogte stedet. 50 soldater har fået til opgave at finde en fodsti fra bjergets fod til vragstedet. De vil bivuakere på bjergsiden som fornødent. De kan få en ubehagelig nat. Vejrmeldingen lyder på regn, sne og storm. Kl 05:30 i morgen tidlig vil 30 jægersoldater blive landsat fra helikoptere for at bevogte stedet. 
22:37 Der er nu indsat 380 redningsfolk. Mere end 300 soldater fra alpejægerkorpset. 2 kompagnier af politisoldater (Compagnie Républicaine de Sécurité) er indsat. 5 politihelikoptere, 7 kamphelikoptere som skal bevogte området, og 3 helikoptere fra sikkerhedspolitiet. 2 fastvingede flyvemaskiner som bl. a. sørger for radioforbindelse til de øvrige enheder. 7 agenter fra det franske BEA, 3 agenter for det tyske BFU, + et ukendt antal agenter fra Airbus. Opbuddet af militær og andre myndighedspersoner er helt usædvanligt stort.
PS: Det kan være svært at skelne mellem politi og militær i Frankrig. Grænserne mellem politi og militær er anderledes end i Danmark.
« Last Edit: March 25, 2015, 12:02:12 pm by anders »

anders

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1.685
    • View Profile
Re: FL380 - vidnesudsagn
« Reply #1 on: March 25, 2015, 08:36:30 am »
http://www.theguardian.com/world/2015/mar/24/germanwings-plane-black-box-found-as-investigators-reach-crash-site

One witness, Sebastien Giroux, said he saw the plane flying very low in the southern Alps near Digne-les-Bains, near where it crashed.

“There was no smoke or particular sound or sign of anything wrong, but at the altitude it was flying it was clearly not going to make it over the mountains,” he told BFM-TV. “I didn’t see anything wrong with the plane, but it was too low.”
---------------
Pierre Polizzi, the owner of a campsite near where the plane crashed, said he heard the plane making strange noises shortly before it disappeared.

“I heard a series of loud noises in the air. There are often fighter jets flying over, so I thought it sounded just like that. I looked outside, but I couldn’t see any fighter planes,” Polizzi told the Associated Press. “The noise I heard was long, like eight seconds, as if the plane was going more slowly than military plane speed. There was another long noise after about 30 seconds.”

Polizzi said the plane crashed around 3-11 miles (5-8km) north of his camp. “It’s going to be very difficult to get there. The mountain is snowy and very hostile.”


« Last Edit: March 25, 2015, 10:04:13 am by anders »

anders

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1.685
    • View Profile
Re: FL380 - Giftgas i cockpittet?
« Reply #2 on: March 25, 2015, 10:08:03 am »

09:47 Bernard Chabbert, en luftfartsspecialist, fremsætter den hypotese at besætningen er blevet dræbt af hurtigt virkende giftgas, og at flyets nedstigning under radar dækningen er udført af flyets computerstyring.
================================================================
Selon lui, tout semble indiquer "qu'il n'y avait plus personne de conscient dans le cockpit". Ce qui pousse le spécialiste à avancer une hypothèse: "Il y a eu depuis une dizaine d'années 170 cas d'explosion de piles au lithium dans un avion de ligne. C'étaient la plupart de temps des piles situées dans des smartphones ou des portables, mais deux 747 cargos se sont également écrasés avec leurs équipages, parce qu'un chargement de piles au lithium à bord a pris feu". Or, ces piles, "en brûlant, dégagent des vapeurs extrêmement toxiques qui peuvent vous tuer en quelques dizaines de seconde".


anders

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1.685
    • View Profile
Re: FL380
« Reply #3 on: March 25, 2015, 10:38:19 am »
09:10 nogle af de 50 soldater, der i går aftes fik til opgave at finde en fodsti til nedstyrtningsstedet er tilsyneladende nået frem til stedet i løbet af natten.
10:22 70 soldater fra fjerde regiment af alpejægerkorpset er ankommet.  En fortrop ankom allerede i går under ledelse af regimentets chef, oberst Armel Dirou.
10:58 flere eksperter fra BEA og efterforskere fra l'Institut de recherche criminelle de la gendarmerie nationale ankommer.
« Last Edit: March 25, 2015, 11:07:10 am by anders »

anders

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1.685
    • View Profile
Re: FL380 blackbox
« Reply #4 on: March 25, 2015, 01:43:52 pm »
Den såkaldt sorete box ankom kl knap 10 til Bourget i morges. Den er meget beskadiget, men man mener at man i løbet af nogle timer alligevel vil have de første resultater.
Det er en box med en båndoptagelse af stemmerne i cockpittet, og ikke som fejlagtigt oplyst i dansk presse boxen med de tekniske data.

anders

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1.685
    • View Profile
Re: FL380
« Reply #5 on: March 25, 2015, 03:16:07 pm »
14:40 I kommando-centralen i et telt i Seyne-les-Alpes fortalte aktionslederen til præsident Francois Hollande, kansler Angela Merkel og den spanske premierminister Mariano Rajoy, at der i øjeblikket er fem helikoptere, to hundrede redningsfolk og fem hundrede politisoldater (gendarmer) ved vragstedet.

anders

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1.685
    • View Profile
Re: FL380
« Reply #6 on: March 25, 2015, 06:00:37 pm »
17:28 chefen for BEA siger man har lyttet til nogle minutters tale fra båndoptagelsen i den sorte boks, men man er ikke sikker på hvem der taler, og man har ikke den mindst forklaring på den mærkelige hændelse. Analyserne af båndoptagelsen vil tage dagevis.

anders

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1.685
    • View Profile
Re: FL380
« Reply #7 on: March 29, 2015, 10:14:07 am »
https://willyloman.wordpress.com/2015/03/28/germanwings-a320-crash-hollande-says-fdr-memory-card-missing/

Den flightrecorder, som skulle optage de tekniske data er fundet, men memory-kortet mangler.
Det er i øvrigt tidligere blevet oplyst af præsident Hollande.
Det burde være umuligt...
Vragstedet (Cirque de Galèbre) er utilgængeligt, kan tilsyneladende kun tilgås med helikopter. Stedet har vrimlet med politisoldater og alpejægere og redningsfolk fra begyndelsen.
Meget mystisk.

http://www.veteranstoday.com/2015/03/28/who-was-on-the-plane/
    A Spanish intel team was aboard specializing in cyber-terrorism, they were the target (limited confirmation)
    The Spanish team was involved in an investigation of the “Swiss owned” company, Crypto AG (highly confirmed)
    Crypto AG is a Mossad front. (highly confirmed)
 
Så der kunne være et motiv, nemlig at få udryddet et hold af efterforskere, der havde fundet ud af for meget om bl. a. storbankerne.

anders

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1.685
    • View Profile
Re: FL380
« Reply #8 on: March 29, 2015, 11:00:11 pm »
I en eller anden avisartikel (jeg husker ikke præcist hvilken) blev det oplyst (uden kildeangivelse) at andenpiloten omprogrammerede autopiloten til at flyve i ca 30 meters højde over havet.
Denne oplysning burde ikke være tilgængelig, når man kun har fundet den sorte boks som indeholder en båndoptagelse af lydene i cockpittet.
Dog kunne man forestille sig at autopiloten udsender toner, når man omprogrammerer den.
Men når vi ser bort fra denne teoretiske mulighed, så udspyes der i pressen oplysninger der ikke hænger sammen, og som måske er løgn.

I øvrigt er det blevet oplyst at denne flytype har radioforbindelse til jorden fra kabine-personalets arbejdspladser. Enhver steward/stewardesse, eller førstepiloten, som angiveligt var låst ude fra cockpittet, kunne således kontakte jordpersonalet og forklare dem situationen.

Det fortælles også om dette fly, at det VAR udrustet med fjernstyrings-muligheden fra jorden, og at et antal lande havde mulighed for at overtage styringen med flyet, uden at piloterne kunne forhindre det. Blandt disse lande var Israel, som havde en interesse i at få myrdet det hold spanske efterforskere, som var passagerer i flyet, og som beskæftigede sig med forbrydelser bl. a. relateret til de internationale storbanker, som Israel har et samarbejde med.

Førstepiloten havde mulighed for at radiotelefonere til myndighederne fra kabinepersonalets radioer og bede myndighederne overtage styringen af flyet.
Flylederne, der var ansvarlige for flyet, samt det franske luftvåben, som sendte et jagerfly op, havde samme mulighed.

Endelig skal man være opmærksom på at der er rygter om at det nu om dage er muligt at hacke sig ind i hjernen på personer som andenpiloten. Enten hypnotiserer man ham, når man får lejlighed til at få ham indlagt et par dage på en eller anden klinik, eller man man hacker sig ind i hans hjerne remotely, uden at have været i fysisk forbindelse med ham.
Hypnose-metoden har man årtiers erfaring med. Man kan hypnotisere en pilot til hvad som helst, også at flyve flyet ind i en bjergside.
Muligheden for at hacke sig ind i andenpilotens hjerne på afstand, uden fysisk kontakt, er ikke veldokumenteret, men der er rygter om at man har nået den evne i nogle efterretningsorganisationer.

 

anders

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1.685
    • View Profile
Re: FL380
« Reply #9 on: March 31, 2015, 09:37:13 am »
http://21stcenturywire.com/2015/03/29/episode-78-sunday-wire-the-friendly-skies-patrick-henningsen-with-guest-field-mcconnell/

Diverse oplysninger om flystyrtet.
Der var to, ikke een, franske jetjagere, som fulgte FL380. De to jagere forsvandt straks efter flyet var styrtet ned. En italiensk jetjager observerede fra afstand, hvad der foregik, med nogen undren.

Alle Airbus fly siden 1985 har været udrustet med en fjernstyringsenhed, så man kunne fjernstyre dem fra jorden.
Alle Boing fly har været udrustet en lignende fjernstyringsenhed siden ca 1995.
Den sorte box som blev fundet kan være bragt ind til vragstedet af en af de første politisoldater.

I øvrigt har nogen fly angiveligt en ATI-enhed, en gammel opfindelse til uskadeliggørelse af hijackere eller terrorister. En beroligende gas, som kan udsendes i kabine og cockpit ved fjernstyring. I større doser kan den formentligt slå ihjel. Gassen skulle være nogenlunde som den der blev anvendt da chechenere besatte  Dubrovka Theater i Moskva 23 October 2002 .

« Last Edit: March 31, 2015, 01:44:19 pm by anders »

Ole Nielsen

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 91
    • View Profile
Re: FL380
« Reply #10 on: March 31, 2015, 11:41:39 am »
Fra dr.dk http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2015/03/30/153039.htm:
Quote
Andenpiloten på det Germanwingsfly, som styrtede ned i de franske alper tirsdag for en uge siden, var engang i behandling for selvmordstanker.

Det siger den tyske anklagemyndighed i Düsseldorf til nyhedsbureauet Reuters.

Dvs. at denne behandling mod selvmordstanker må have svigtet eller i det mindste kun virket tidsbegrænset indtil kort før pilotens død.

/Ole

anders

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1.685
    • View Profile
Re: FL380
« Reply #11 on: March 31, 2015, 01:49:05 pm »
Ifølge Field McConnell halter den officielle historie om at andenpiloten begik selvmord på nogle punkter.
Han peger bl. a. på at historien om at andenpilotens åndedræt var roligt er usandsynlig. Man skulle forvente et unormalt hastigt åndedræt.

Han peger også på at planlæggerne måske har kendskab til nogle piloters private forhold, og kan vælge et fly til destruktion, hvor der er et besætningsmedlem der kan tjene som syndebuk.


Ole Nielsen

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 91
    • View Profile
Re: FL380
« Reply #12 on: March 31, 2015, 02:15:47 pm »
Hvis styrtet er planlagt er motivet så økonomisk som f.eks. forsikringssvindel eller er det mon for at påvirke folk til at tage andre transportmidler end fly?! Når der tales om at gå efter bestemte passagerer er der vel altid vigtige personer der transporteres med fly så det bagefter kan benyttes som motiv. Vi må vel vente på opklaringsarbejdernes detektivarbejde før et motiv kan bevises.

Hvis det kommer an på spekulationer kan man bruge Occams simpelheds regel. Den simpleste løsning kunne være at piloten ikke syntes om sit liv og ønskede at dø og dermed var totalt ligeglad med sine omgivelser og måske ligefrem ville have sit eftermæle i aviserne.

/Ole

anders

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1.685
    • View Profile
Re: FL380
« Reply #13 on: March 31, 2015, 06:15:54 pm »
Dette flystyrt minder meget om MH370. Mange lighedspunkter. Mediedækningen og opklaringsarbejdet efter MH370, MH17, 9-11 mfl har været præget af systematisk vildledning, løgn og bedrag.
Efterhånden forventer man løgn og bedrag, når der er et mystisk flystyrt (og en usandsynlig officiel historie).
En pilot der ønsker at begå selvmord har simplere løsninger. Han havde jo fx et privat svævefly han kunne styrte ned i.


anders

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1.685
    • View Profile
Re: FL380
« Reply #14 on: April 04, 2015, 09:26:49 am »
http://www.lefigaro.fr/actualite-france/2015/04/03/01016-20150403ARTFIG00148-crash-de-l-a320-la-deuxieme-boite-noire-confirme-l-action-volontaire-du-copilote.php

Le scénario du suicide est validé. L'analyse de la deuxième boîte noire de l'A320 de la Germanwings qui s'est écrasé dans les Alpes françaises confirme l'action volontaire du copilote seul dans le cockpit pour faire descendre l'appareil. «Une première lecture» de la boîte noire retrouvée jeudi «fait apparaître que le pilote présent dans le cockpit a utilisé le pilote automatique pour engager l'avion en descente vers une altitude de 100 pieds, puis, à plusieurs reprises au cours de la descente, le pilote a modifié le réglage du pilote automatique pour augmenter la vitesse de l'avion en descente», indique dans un communiqué le Bureau français d'enquêtes et d'analyses (BEA) à qui elle a été transmise.

Så den anden sorte box bekræftede selvmordshypotesen.
Andenpiloten var ifølge en af hans venner en meget social og venlig person, som hjalp andre mennesker. Det virker meget unormalt at en sådan person skulle tage andre med sig i døden.
Der er så et par historier her:
Psykiaterne har formodentligt fyldt ham med lykkepiller, som er noget farligt stads, som forøger risikoen for at en person begår selvmord. Så man kan sige at psykiaterne formodentligt er medskyldige i hændelsen.
Der er stadigt spørgsmålet om nogen havde hacket sig ind i hans hjerne. Så der er historien om mindcontrol, der lige som historien om lykkepiller og deslige er underrapporteret i medierne.